google-site-verification: googlee3cc7630bd5a97bf.html Kjære NAV, nå skal vi ha en prat om kundebehandling!
  • RM

Kjære NAV, nå skal vi ha en prat om kundebehandling!

I går leverte jeg en blomst til en NAVansatt her i byen. Blomsten representerer kundebehandlingen, vennligheten, forståelsen og ytelsen som har vært eksepsjonell nå i fem mnd.

Når langvarig sykdom rammer familier så starter det ofte en prosess hos NAV. Mange av oss kjenner igjen disse prosessene med et hav av papirer. Papirene skal fylles ut men først må alle informasjonsarkene leses. Her står det mange paragrafer på rad og rekke med punkter som må følges for at søknaden til slutt skal gå igjennom.

Vi kjenner også til frustrasjonen, tårene og ikke minst følelsen «nå gir jeg opp».

Vi ringer NAV og hver gang møter vi nye kundebehandlere som forteller deg ting på en litt annen måte enn den forrige kundebehandleren. Kan være litt «rive seg i håret» frustrasjon.

Det er jaggu ikke lett å bli klok på alle samtalene, paragrafene, retningslinjer eller det å forstå alt som står skrevet.

I tillegg er man sårbar, usikker og sliten.

NAV havner også i dette tidspunktet i kontaktlisten på mobilen men i motsetning til å ringe venner så er det alltid en ny kundebehandler som svarer.

Frustrasjon og motgang kan bli så stort at det blir kort vei til en form for angrep. Jeg har lest at noen utfører personangrep og trusler på kontorene, andre skriver korte og lange uthenginger på sosiale medier.

Hadde vi alle hengt ut mennesker som «vi» føler motarbeider oss eller ikke forstår «mine» tanker ville verden blitt et forferdelig sted. Det er her venner må bli brukt til verbal punching bag. Få ut frustrasjonen til riktig sted.


Derfor skriver jeg dette.
Vi glemmer ofte å fremme det positive, det gode og bra vi opplever her i verden.
Jeg har som mange andre hatt dårlige opplevelser men å «henge ut, true og angrep» ville fortalt mer om meg som person enn den som blir hengt ut.
Derfor vil jeg hedre denne NAVansatte i byen som i mange måneder har fulgt opp i en utfordrende tid. Denne form for kundebehandling gjør at en vanskelig prosess går bra.
Det gjør ikke bare hverdagen lettere, men tilfører også smil og gode tanker.
0 visninger

 

 

 

kundeservice@renatamarkota.no | ©by Renata Markota 2018 | Askim | Org.nr 995458624

  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • Artbyrenata
  • Twitter Social Icon