google-site-verification: googlee3cc7630bd5a97bf.html

Vilkår for bestilling og betaling av personlig kunst

-etter kundens spesifikasjoner  

"Hva koster en tegnebestilling"?

"Bestiller jeg ved å sende en e-post"?

"Når har jeg bestilt"?

"Kan jeg returnere en personlig bestilling"?

Det er mange spørsmål og usikkerhet ved bestilling av personlig kunst og annet arbeid.

Med dette menes når kunden ønsker og retter spesifikke krav og anmodninger til arbeidet.

Det forstår jeg veldig godt. Derfor ønsker jeg å gå igjennom hele prosessen i detalj for at kunden skal føle seg sikker, og hele tiden vite hvor i prosessen vi er.

Har du fortsatt spørsmål etter å ha lest igjennom dette er det bare å kontakte meg.

Det kreves mer enn et tastetrykk ved bestilling av personlig kunstverk. Derfor er det viktig at dialogen mellom kunden og meg foregår på en trygg og god måte. 

Steg for steg

  1. Nei, det koster ingenting å sende en forespørsel. En forespørsel er når kunden ønsker svar på et eller flere spørsmål som omfatter bestilling av personlig kunst eller kreativt arbeid. 

  2. Hver kunde vil ha mulighet for to timer rådgivning helt kostnadsfritt i oppstart av en mulig bestilling. Kunden kan avslutte rådgivningen og oppfølgingen når som helst innenfor disse to timene helt kostnadsfritt. Etter to timer vil kunden få en skriftlig beskjed (e-post) av meg om at den kostnadsfrie rådgivningen og oppfølgingen er brukt opp. Kunden må da ta stilling til videre forløp. Det vil si at kunden kan velge mellom en av tre alternativer; 1) kunden kan avslutte den kostnadsfrie rådgivningen og oppfølgingen. Avslutter kunden en mulig bestilling i gratisperioden vil muligheten for nye kostnadsfrie timer som omfatter bestilling med samme karakter falle bort de neste fem årene 2) kunden kan velge å fortsette rådgivningen og oppfølgingen med gjeldene takster (se under) 3) kunden kan inngå en avtale på bestilling (gå til avtale ved bestilling for å se denne prosessen).

  3. Kunden får tilsendt en avtale som må godkjennes ved signering før den er gyldig. Det er viktig at kunden gjør seg godt kjent med innholdet og vilkårene. Alle avtaler inneholder; 1) et personlig ID-nummer 2) kundens ønsker 3) mine kriterier som omfatter bestillingen og kunstnerisk frihet 4) pris på bestillingen 5) depositum 6) unntak fra angreretten (Unntak fra angreretten § 22, punkt e) 7) betalingsvilkår 8) oppstartsdato av arbeid etter godkjenning 9) dato for ferdig resultat 10) levering- og hentevilkår. 

  4. Avtalen kan sendes og signeres på en av to måter 1) E-post; kunden samtykker til å ha lest og forstått vilkårene ved å oppgi ID-nummeret som er skrevet i avtalen (dette er for å sikre at kunden har lest og forstått bestillingen og vilkårene) 2) post; kunden signerer den skriftlige avtalen som er sendt pr. post og returnerer denne fraktfritt i ferdigfrankert konvolutt.

  5. Kunden får en papirkopi på signert eller inngått kontrakt

  6. Kunden vil bli pålagt å betale 25% i depositum av avtalt pris så sant ikke annet er avtalt.

  7. Det finnes flere betalingsalternativer og hver kunde vil få dette spesifisert i avtalen som er tilsendt. 

  8. Dialogen etter bestillingen vil hovedsakelig foregå via e-post. Enkelte ganger vil det være nødvendig for kunden eller meg med både telefonsamtaler, og fysisk møte i mitt atelier. Dette avtales underveis. 

  9. All informasjon som formidles mellom kunden og meg er beskyttet av taushetsplikten. 

 

 

 

 

kundeservice@renatamarkota.no | ©by Renata Markota 2018 | Askim | Org.nr 995458624

  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • Artbyrenata
  • Twitter Social Icon